PRODUSE CALIVITA - TRANSPORT GRATUIT La comenzi de peste 400 RON
Acest articol analizeaza in detaliu cele mai cunoscute diete si efectele lor.

6 diete populare si dezavantajele lor

0 recenzii
6 diete populare si dezavantajele lor

Cuprins

1. Dieta Paleo
2. Dieta Vegana
3. Dieta cu continut scazut de carbohidrati
4. Dieta Dukan
5. Dieta Atkins
6. Dieta Zone

Anumite diete se concentreaza asupra reducerii apetitului, in timp ce altele se concentreaza pe restrictionarea caloriilor, a carbohidratilor sau a grasimilor. Adevarul este ca ceea ce functioneaza pentru dvs. poate sa nu functioneze pentru altcineva. Acest articol analizeaza in detaliu cele mai cunoscute diete si efectele lor.
 

1. Dieta Paleo

Mergi la cuprins

Dieta paleo- succesul acesteia se pare ca ar consta in regimul alimentar pe care se bazau stramosii nostri din epoca de piatra. Sa descoperim impreuna care sunt regulile acestei diete si cum o putem urma fara prea mari eforturi financiare.
Cum functioneaza: dieta Paleo simplifica la minimum acest regim alimentar si se bazeaza pe doua componente majore: alimente de origine animala si plante naturale. Cu alte cuvinte, carnea este carne, leguma e leguma iar fructul e fruct si nimic mai mult. Nu mezeluri, lactate si dulciuri!  Unele versiuni mai flexibile ale dietei paleo permit de asemenea lapte, branza si untul, precum si cartofii.
Pierderea in greutate: mai multe studii au aratat ca dieta paleo poate duce la o pierdere semnificativa in greutate si o dimensiune redusa a taliei .
Alte beneficii: Dieta pare eficienta in reducerea factorilor de risc pentru bolile cardiace, cum ar fi colesterolul, zaharul din sange, trigliceridele sanguine si tensiunea arteriala .
Dezavantajul: dieta paleo elimina cerealele integrale, legumele si laptele. Prin urmare, elimina in mod inutil mai multe grupuri alimentare sanatoase si nutritive.
 

2. Dieta Vegana

Mergi la cuprins

Dieta vegana a fost creata de un grup de vegetarieni care, de asemenea, au ales sa nu consume lactate, oua sau alte produse de origine animala. Modul vegan de viata incearca sa excluda toate formele de exploatare animaladin motive etice, de mediu sau de sanatate.
Cum functioneaza: Veganismul este cea mai stricta forma de vegetarianism. In plus fata de eliminarea carnii, se elimina laptele, ouale si produsele derivate de la animale, cum ar fi gelatina, mierea, albumina, zerul.
Pierderea in greutate: o dieta vegana pare a fi foarte eficienta in a ajuta oamenii sa piarda in greutate,  fara a numara calorii. Acest lucru poate fi explicat prin continutul foarte scazut de grasimi si continut ridicat de fibre, ceea ce va face sa va simtiti mai plini de timp.

Dieta vegana a fost in mod constant legata de greutatea corporala si de indicele de masa corporala (IMC), comparativ cu alte diete.  
Alte beneficii: dietele pe baza de plante au fost asociate cu un risc redus de boli cardiace, diabet zaharat de tip 2 si deces prematur. Limitarea carnii procesate poate, de asemenea, sa va reduca riscul de a dezvolta boala Alzheimer si de a muri de boala de inima sau de cancer.
Dezavantajul: dietele vegane elimina complet alimentele de origine animale, astfel incat acestea pot fi scazute in mai multe substante nutritive. Acestea includ vitamina B12, vitamina D, iod, fier, calciu, zinc si acizi grasi omega-3.
 

rhodiolin pentru depresie

3. Dieta cu continut scazut de carbohidrati

Mergi la cuprins

Dietele cu numar scazut de carbohidrati au fost populare de mai multe decenii, mai ales pentru pierderea in greutate. Exista mai multe tipuri de diete cu continut scazut de carbohidrati, dar toate implica limitarea aportului de carbohidrati la aproximativ 150 grame de carbohidrati pe zi. Scopul principal al dietei este de a forta organismul sa utilizeze mai multe grasimi, in loc sa utilizeze carbohidratii ca sursa principala de energie.
Cum functioneaza: Dietele cu continut scazut de carbohidrati se bazeaza pe consumul de cantitati nelimitate de proteine si grasimi, in timp ce restrictioneaza sever aportul de carbohidrati. Cand aportul de carbohidrati este foarte scazut, acizii grasi sunt mutati in sange si transportati in ficat, unde unii dintre ei sunt transformati in cetone. Corpul poate folosi acizi grasi si cetone in absenta carbohidratilor ca sursa primara de energie.
Pierderea in greutate: Numeroase studii arata ca dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt extrem de utile pentru scaderea in greutate, mai ales la persoanele supraponderale si obeze. Dietele cu continut scazut de carbohidrati par a fi foarte eficiente in reducerea grasimii abdominale periculoase, care se poate depune in jurul organelor.
Alte beneficii: dietele cu continut scazut de carbohidrati tind sa va reduca pofta de mancare si sa va faca sa simtiti mai putin senzatia de foame, ceea ce duce la o reducere automata a consumului de calorii.
Dezavantajul: dietele cu continut scazut de carbohidrati nu se potrivesc tuturor. Anumite persoane se pot simti minunat, in timp ce alte persoane pot resimti senzatii de rau.
 

4. Dieta Dukan

Mergi la cuprins

Dieta Dukan este o dieta bogata in proteine, cu continut scazut de carbohidrati. Este o dieta cu continut scazut de calorii si poate fi impartita in patru faze - doua faze de pierdere in greutate si doua faze de intretinere.

Cat timp ramaneti in fiecare faza depinde de greutatea pe care trebuie sa o pierdeti. Fiecare faza are propriul model alimentar.
Cum functioneaza: Fazele de scadere in greutate se bazeaza in primul rand pe consumul nelimitat de alimente bogate in proteine si tarate de ovaz. Celelalte faze implica adaugarea la inceput a legumelor non-amidonice, apoi a unor carbohidrati si a grasimilor.
Pierderea in greutate: Un studiu a aratat ca femeile care au urmat dieta Dukan au mancat aproximativ 1000 de calori pe zi si au pierdut o medie de 15 kilograme in 8-10 saptamani.
Dezavantajul: Exista foarte putine studii disponibile despre dieta Dukan.  Pierderea masei musculare si restrictionarea severa a caloriilor pot, de asemenea, determina organismul sa conserve energie, facandu-l foarte usor sa recastige greutatea apoi.
 

5. Dieta Atkins

Mergi la cuprins


Dieta Atkins este cea mai bine cunoscuta dieta. Sustinatorii sai spun ca puteti sa piardeti in greutate consumand cat mai multa proteina si grasime, atata timp cat evitati carbohidratii. Principalul motiv pentru care dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt atat de eficiente pentru scaderea in greutate este ca va reduc apetitul. Acest lucru va face sa mancati mai putine calorii fara a trebui sa va ganditi la ele .
Cum functioneaza: Dieta Atkins este impartita in patru faze. Incepe cu o faza de inductie, in timpul careia mancati sub 20 de grame de carbohidrati pe zi timp de doua saptamani. Celelalte faze implica incet reintroducerea carbohidratilor sanatosi inapoi in dieta dvs., pe masura ce va apropiati de greutatea tinta.
Pierderea in greutate: Dieta Atkins a fost studiata pe larg si s-a dovedit a duce la o pierdere mai rapida a greutatii decat dietele cu continut scazut de grasimi . Alte studii au aratat ca dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt foarte utile pentru pierderea in greutate.
Alte beneficii: numeroase studii arata ca dietele cu carbohidrati scazut, cum ar fi dieta Atkins, pot reduce multi factori de risc, inclusiv trigliceridele, colesterolul, zaharul din sange, insulina si tensiunea arteriala .
Dezavantaj: La fel ca si in cazul altor diete cu continut foarte scazut de carbohidrati, dieta Atkins este sigura si sanatoasa pentru majoritatea oamenilor, dar poate provoca probleme in cazuri rare.
 

6. Dieta Zone

Mergi la cuprins


Dieta Zone este puternic popularizata in cartile biochimistului american Barry Sears care ne asigura ca vom ajunge sa ne simtim mai usoare, mai fresh, mai pline de energie daca o adoptam!
Se recomanda sa mancati numai carbohidrati cu o incarcatura glicemica scazuta. Alimentele permise in aceasta dieta sunt: carnea de pui, pestele, carnea de vita, curcanul, albusul de ou, branzeturile slabe, tofu, carnea de vitel sau de porc slaba. Desi nu exista alimente interzise in Dieta Zone, fructele cum ar fi bananele, prunele sau strugurii, bogate in zahar, ar trebui consumate in cantitati limitate. Tot pentru continutul lor ridicat de zaharuri, cartofii, morcovii si porumbul ar trebui evitate.

Prin urmare, limitarea tipului de carbohidrati pe care ii mananci si echilibrarea acestora cu proteine, din alimente fara grasimi, la fiecare masa, vor pastra nivelul optim de insulina in organism, potolindu-ti foamea cu un numar scazut de calorii. Rezultatul final: pierdere in grasime si in greutate.
Alte beneficii: Cel mai mare beneficiu al acestei diete este reducerea factorilor de risc pentru bolile cardiace, cum ar fi colesterolul redus si trigliceridele . Un studiu a aratat, de asemenea, ca dieta Zone poate imbunatati controlul zaharului din sange, poate reduce circumferinta taliei si poate reduce inflamatia sistemica la persoanele supraponderale sau obezi cu diabet de tip 2.
Dezavantaje- Nu exista multe probleme cu aceasta dieta. Singurul lucru care trebuie criticat este acela ca limiteaza consumul unor surse de energie sanatoase, cum ar fi bananele si cartofii.
Dieta restrictiva nu este singura modalitate de a slabi. Cel mai bun regim de slabire trebuie sa debuteze cu dezvoltarea unui plan zilnic de alimentatie sanatoasa, urmat de o crestere moderata a activitatilor fizice, pentru a arde mai multe calorii.

 


Dietele restrictive prezinta mai multe riscuri decat beneficiile pe care ar putea sa le furnizeze. Cele mai multe dintre persoanele care au urmat aceste tipuri de diete au recastigat kilogramele pierdute. In plus, o dieta restrictiva ar putea reprezenta un pericol pentru sanatatea unei persoane. Un regim de viata sanatos, la care puteti adauga un supliment alimentar pe baza de plante va poate ajuta mai mult decat va imaginati.
Nopalin CaliVita, de exemplu, este un supliment alimentar natural pe baza de extract natural de nopal care imbunatateste tranzitul intestinal, detoxifica organismul, ajuta la arderea grasimilor si la reducerea poftei de mancare.

Nopalinul poate stabiliza nivelul glicemiei prin cresterea sensibilitatii organismului la insulina. Prin efectul hipoglicemiant si prin vitaminele din compozitie, nopalinul reduce complicatiile diabetului zaharat, adica retinopatia, arterioscleroza diabetica, etc. Prin continutul bogat in aminoacizi, produsul poate determina scaderea apetitului la mancare. Nopalinul este indicat si persoanelor supra-ponderale sau obeze.


Reteta de tratament cu produse naturiste
Produs Naturist Dimineata-Pranz-Seara Indicatii
Nopalin 1-1-1 Taie pofta de mancare si arde colesterolul

Recenzii


lasa o recenzie

Nume *
E-mail *
Nota *
Recenzie *